BEBKA, BTSO, Bursa İl Ticaret Müdürlüğü işbirliğiyle düzenlenen Perakende Ticaret Sektörü Zirvesi, sektör ve kurum temsilcilerini buluşturdu. Zirve, Türkiye ekonomisinin büyümesine güç katan sektörün geleceğine ışık tuttu.
Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA), BTSO ve Bursa Ticaret İl Müdürlüğü işbirliğiyle Perakende Sektörü Zirvesi gerçekleştirildi. BTSO hizmet binasında düzenlenen zirvenin açılışında konuşan Bursa Vali Yardımcısı ve BEBKA Genel Sekreter Vekili Yunus Fatih Kadiroğlu, sektör temsilcileri, kamu kurumları ve akademisyenlerin katılımıyla yapılan ‘Perakende Ticaret Zirvesi’nin sektörün geleceğine ışık tuttuğunu kaydetti. Kadiroğlu ayrıca zirve ile sektörünün önündeki sorunların aşılmasına katkı sağlamayı hedeflediklerini belirtti.
“PERAKENDE SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİNİ ARTIRMALIYIZ”
BTSO Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Gülmez, “Perakende sektörünün performansını, müşteri merkezli üretim, hizmet ve satış stratejileri ile operasyonel mükemmellik belirliyor. Ticari faaliyetlerde yüksek katma değerli hizmet üretimini ve verimlilik artışını sağlamalıyız. Teknoloji kullanımının ve yeniliğin özendirilerek hizmet kalitesinin artırılmasını temin etmeliyiz. Sektörlerimizin ticaret faaliyetlerinin toplulaştırılması için ticaret bölgeleri kurmalıyız” dedi.
CİRO 441 MİLYAR TL’YE ULAŞTI
Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Abdülkadir Karlık, zirvenin Türkiye ekonomisinin büyümesinin en önemli güçlerinden birisi olan perakende ticaret sektörünün gündemindeki birçok konunun ele alınmasını sağladığını vurguladı.
Bursa Ticaret İl Müdürü Zübeyir Tokgöz, Türkiye perakende sektörünün ekonominin lokomotifii konumunda olduğunu söyledi. Tokgöz, Türkiye’de 2.7 milyon işletmenin bulunduğu, sektörde toplam cironun 441 milyar TL’ye ulaştığını söyledi.
BESOB Başkanı Arif Tak ise zirvenin düzenlenmesinde katkı sunan BTSO, BEBKA ve Ticaret İl Müdürlüğü’ne teşekkür etti. Açılış konuşmalarının ardından Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Adem Başar, Bakanlığın perakende sektörüne yönelik gerçekleştirdiği düzenlemeler hakkında sunum yaptı.
“DÜNYADA PAZARLAMA YÖNTEMLERİ DEĞİŞTİ”
Açılış konuşmalarının ardından gerçekleştirilen panelde konuşan BTSO Perakende Ticaret Konseyi Başkanı Berna Kırcı Aşıroğlu, BTSO Perakende Ticaret Konseyi öncülüğünde gerçekleştirilen zirvenin sektör için büyük önem taşıdığını ifade etti. Perakende ticaret konusunda dünyada büyük bir değişimin yaşandığını belirten Aşıroğlu, müşterinin ihtiyaçlarına cevap veren yeni pazarlama kanallarının kullanılması gerektiğine dikkat çekti. Aşıroğlu, “Artık dünyada pazarlama şekilleri değişti. Önümüzdeki fırsatları değerlendirelim. Müşterileri mağazamıza çekebilmek için bütün iletişim kanallarını kullanmalıyız. Farkındalık oluşturmayı başarırsak, rekabetteki yerimizi de sağlamlaştırabiliriz” dedi.
“SEKTÖRÜ BİRLİKTE BÜYÜTELİM”
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakencileri Federasyonu Başkan Vekili ve KOÇTAŞ CEO’su Alp Önder Özpamukçu, perakendenin Türkiye’nin dördüncü büyük sektörü olduğunu ifade etti. Sektörün cirosal büyüklük açısından da imalattan sonra geldiğine dikkat çeken Özpamukçu, perakende sektöründeki büyümenin Türkiye’nin büyümesinden daha yüksek düzeyde olduğunu kaydetti. Özpamukçu, “Ülkenin üretimini ve ürünlerini pazara sunacak dinamiklere her zaman ihtiyacımız var. Perakendeciliğin de bu anlamda önemli bir görevi var. Ülke ekonomisinin lokomotifi olan sektörün organize olması ve kurumsallaşmaya ihtiyacı var. Bizim işimiz dünya ile rekabet etmek olmalı. Bu nedenle ortaklık kültürünü yaygınlaştırmamız lazım. Sektörün büyümesi için hep birlikte çalışalım” ifadelerini kullandı.
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Çağatan Taşkın ise perakende sektöründeki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA), BTSO ve Bursa Ticaret İl Müdürlüğü işbirliğiyle düzenlenen Bursa Perakende Ticaret Sektörü Zirvesinde panelin ardından çalıştay bölümüne geçildi. Etkinliğin öğleden sonraki kısmında gerçekleştirilen bu çalıştayda Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit grup çalışması yanı sıra sektördeki sorunların çözümü ve Bursa’da perakendeciliğin geliştirilmesine yönelik hedef ve stratejilerin belirlenmesi çalışması yapıldı.