Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından düzenlenen ‘Animasyon Sektörü ile Dijital Oyun Tasarım ve Uygulamalarında Devlet Destek ve Teşvikleri’ konulu bilgilendirme toplantısı Türkiye’nin dört bir yanından animasyon ve dijital işler sektörlerinden temsilcileri ve akademisyenleri bir araya getirdi.
BEBKA tarafından, animasyon ve dijital işler sektörlerinin ulusal ve uluslararası alanda tanınırlığını ve rekabet edebilirliğini artırmak ve bölgedeki potansiyeline dikkat çekmek amacı ile 2015 yılından bu yana düzenlenen Anadolu Animasyon Film Yarışması ve Anadolu Animasyon ve Dijital İşler Festivali’ne yönelik çalışmalar sürüyor.
Sektörün geliştirilmesi ve ticari faydaların artırılması amacıyla düzenlenen ‘Animasyon Sektörü ile Dijital Oyun Tasarım ve Uygulamalarında Devlet Destek ve Teşvikleri’ konulu bilgilendirme toplantısı, ülke çapında söz konusu sektörlerde hizmet veren kurum ve kuruluşlarla birlikte akademisyenleri, Eskişehir’de buluşturdu.
“TÜRKİYE’NİN PAYI MAALESEF BİNDE 5”
İstanbul’dan Ankara’ya, İzmir’den Kütahya’ya ve Aydın’a kadar 100’e yakın sektör temsilcileri ile akademisyenleri, devlet destekleri ve teşvikleri ile ilgili bilgilendirildi. Toplantıda konuşan BEBKA Genel Sekreteri İsmail Gerim, animasyon sektörünün ekonomik ve kültürel boyutuyla önemsenmesi gereken bir sektör olduğunu belirten Gerim, şunları söyledi: “2017 yılı verilerine göre dünyada 350 milyar dolar bir ticaret hacminden söz ediliyor. Türkiye bu pastadan binde 5 oranında pay alabiliyor. Bu çok düşük bir oran fakat geliştirilmesi, arttırılması mümkün. Bunu da hep beraber yapacağız. Öncelikle sektör temsilcileri ve devletin ilgili kurumlarının yer aldığı bir yapıyla bu konuyu istediğimiz noktalara getirebiliriz. Üretilen ürünlerle hem kendi kültürümüzü dünyaya tanıtmış olacağız, hem de gençlerimize ve geleceğimize bu anlamda sahip çıkmış olacağız.”
Animasyonla birlikte oyun sektörünün de son dönemde öne çıktığını belirten Gerim, “Oyun sektörü konusunda dünyada yaklaşık 108 milyar dolarlık bir ticaret hacminden bahsediliyor. Türkiye piyasası, yapılan araştırmalara göre 750 milyon dolar hacme sahip. Türkiye’de ‘gamer’ dediğimiz oyuncu sayısı yaklaşık 30 milyon civarında. Böyle bir kitle yabancı oyunlara yöneliyor ve biz bu oyuncuları üreteceğimiz hizmet ve oyunlarla Türkiye piyasasın içine çekebiliriz” şeklinde konuştu.
“ESKİŞEHİR’İN AVANTAJLARI ÇOK”
Bu potansiyeli BEBKA olarak fark ettiklerini belirten Gerim sözlerini şöyle noktaladı: 2014-2015 yılları içerisinde animasyon, oyun sektöründe bir şeyler yapılabileceğini fark ettik. O yıldan itibaren 3 yıl boyunca ulusal düzeyde animasyon festivali düzenledik. Buradaki amaç Eskişehir’i animasyon konusunda bir merkez yapmak. Bu kolay bir iş değil ama Eskişehir’in oldukça fazla avantajı var. Üniversitelerdeki ilk animasyon bölümü Eskişehir’de kurulmuş, burada okuyan birçok öğrenci sektörde söz sahibi durumunda ve Eskişehir, ulaşım konusunda İstanbul, Ankara, Bursa gibi şehirlerin kesişim noktasında. Bu konuda yaptığımız çalışmalar ve kurduğumuz temaslar neticesinde de Eskişehir’e herkes sıcak yaklaştı ve destek vereceklerini ifade etti. 3 yıl ulusal düzeyde düzenlediğimiz festivali gelecek yıl uluslararası düzeyde gerçekleştirmek için çalışmalarımız devam ediyor.”
ÖNEMLİ KURUMLARDAN SUNUMLAR
Açılış konuşmasının ardından Ticaret Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü, TÜBİTAK, KOSGEB, SGK, İŞKUR, ATAP ve ARİNKOM gibi kurumlardan yetkililer çeşitli oturumlarda devler destekleri ve teşvikler konusunda sunumlar yaptı. Program soru cevap bölümüyle sona erdi.