MARKA ŞEHİR BURSA’NIN YENİ VİZYONU ŞEKİLLENİYOR

Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından; Bursa Valiliği koordinasyonunda Bursa Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve sektördeki tüm paydaşların katkılarıyla hazırlanan Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi çalışmasında son rötuşlar yapılmaya başlandı.

Projenin tamamlanma aşaması olan strateji ve yol haritası geliştirilmesi ile görsel tasarım ve iletişim kimliği oluşturulmasına yönelik toplantı, Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezi’mde Bursa Valisi Yakup Canbolat, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, BEBKA Genel Sekreteri Doç. Dr. M. Zeki Durak, İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kamil Özer, BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Irmak Aslan, Bursa Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Özhan, BTSO Turizm Konseyi Başkanı Sibel Cura Ölçüoğlu ile sektördeki diğer paydaşlar katıldı.

Toplantıda danışman firmanın yetkilileri Emrah Yücel ve Nazlı Kayı’nın sunumları ile çalışma kapsamında tasarlanan Bursa ikonu ve alt tema ikonları, Bursa yazı fontu, Bursa marka sloganı ve Bursa işitsel logo alternatifleri davetlilerin görüşlerine sunuldu. Ayrıca çalışma kapsamında çekilen fotoğraflar ile çalışmanın çıktılarının kamuoyuna sunulacağı internet sayfası da katılımcılar ile paylaşıldı.

VALİ CANBOLAT: DÜNYAYA TANITMALIYIZ

Bursa Valisi Yakup Canbolat, şehrin yeni logosunun ve kurumsal kimlik çalışmalarının en iyi ve doğru şekilde ortaya konulması gerektiğini kaydederek, birçok alanda potansiyeli bünyesinde barındıran Bursa’nın her yönüyle tanıtılarak anlatılması adına önemli bir çalışmaya imza atıldığını söyledi.

BAŞKAN AKTAŞ: HER KESİMİN GÖRÜŞÜ ALINIYOR

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ise “Mevcut durum analizi, literatür ve istatistik taraması Türkiye çapında bin kişi, Bursa çapında bin kişi ve Türkiye'ye gelen yabancı bin yabancı turistle Bursa konusunda algı anketi, 30 kanaat önderi ile birebir mülakat, turizm sektörünün bütün paydaşlarını kapsayan 8 tema çerçevesinde 100'den fazla katılımcı ile odak grup toplantıları, sosyal medya analizi, Bursa genelinde profesyonel fotoğraf çekimi, uluslararası kıyaslama çalışmaları tamamlandı. Bursa’yı tüm zenginliklerini ön plana çıkaracak tanıtım materyalleri oluşturmayı hedefliyoruz” dedi.

M. ZEKİ DURAK: İMKÂNLARI SEFERBER ETTİK

BEBKA Genel Sekreteri Doç. Dr. M. Zeki Durak ise Türkiye’nin güzide şehirlerinden biri olan Bursa’nın ülke ve dünya genelinde doğru bir şekilde tanıtılması gerektiğini vurguladı. Durak, şehrin turizm potansiyelini açığa çıkarmak ve dolayısıyla ekonomisine destek vermek için projeyi başından sonuna kadar titizlikle takip ettiklerini ifade etti. Durak, “Valiliğimizin koordinasyonunda Büyükşehir Belediyesi ve BEBKA’nın destekleriyle gerçekleştirdiğimizi toplantı son derece verimli geçti. Sonuçları itibarıyla Bursa’yı hak ettiği gerçek marka değeri ile buluşturmak adına ajans olarak tüm imkânlarımızı seferber etmiş bulunuyoruz. Bursa için kullanılacak görsel tasarım ve iletişim kimliği öğeleri, kalkınma hedeflerine de katkı sunacaktır. Sürecin kentimiz ve ülkemiz için hayırlı olmasını temenni ediyorum” ifadelerini kullandı.